fbpx

Sähköpostimarkkinointi lämmittää asiakasta ennen ensikontaktia ja tiivistää suhdetta asiakkaaseen osana asiakkuuden hoitoa.

Verkkosivut ja verkkokaupat, Markkinointitoimisto Brand Team Finland Oy , Palvelut

Sähköpostimarkkinointi tavoittaa uudet ja vanhat asiakkaasi

Sähköpostimarkkinointi tarkoittaa sähköpostilla lähetettävää markkinointikirjettä, tai asiakaskirjettä.

Sähköpostimarkkinointiin on olemassa erilaisia palveluntarjoajia, joiden kautta pystytään lähettämään ja analysoimaan

massapostituksia sähköpostin välityksellä.

 

Tarvitseeko yrityksenne lisäpotkua asiakashankintaan, tai asiakassuhteiden ylläpitoon ja kehittämiseen?

 

Sähköpostimarkkinointi on oikea työkalu tiedottaa asiakkaitanne ja esitellä palveluitanne uusille asiakkaillenne.

 

Sähköpostimarkkinoinnilla pystytään tavoittamaan laajoja kohderyhmiä personoidulla sähköpostiviestillä. Massapostitus helpottaa palvelunne esittelemistä esimerkiksi uusien tuotteiden osalta, tai kertoa liikeideastanne ennen ensimmäistä puhelua yritykseen.

 

Sähköposti markkinointia varten on luotu eri alustoja viestien suunnitteluun ja lähettämiseen, kuten esimerkiksi MailChimp. MailChimpillä lähetetyt markkinointikirjeet ovat analysoitavissa, joten viestin lähetettyä yritys tietää tarkalleen mikä yritys ja kuka päättäjä on ollut viestistä kiinnostunut ja pystyy näin kontaktoimaan hänet kertoakseen lisätietoa sähköpostiviestin tueksi.

 

Pähkinänkuoressa tiivistettynä: sähköpostimarkkinointi tuo yrityksellenne lisämyyntiä ja lämmittää liidejä ennen ensimmäistä kontaktia.

 

Kuten kaikki muu digimarkkinointi, myös sähköpostimarkkinointi ohjaa asiakastanne verkkosivuillenne, joten huolehdittehan että verkkosivunne ovat kunnossa ennen sähköpostimarkkinoinnin aloittamista.

Sähköpostimarkkinoinnin
hyödyt ja mahdollisuudet:

1

Sähköposti syventää suhdetta asiakkaaseen

Olet ostanut tuotteen yrityksestä X ja saat ostoksesi jälkeen viestin, jossa kiitetään ostoksestasi ja esitellään yrityksen X muita tuotteita.

 

Tässä on esimerkki onnistuneesta sähköpostiviestistä, joka tarjoaa asiakkaallenne lisäarvoa ja nostaa asiakkaan luottamusta. Samalla asiakkaalle esitellään palvelunne muita osia, joista hän voi olla kiinnostunut ja näin yrityksellänne on mahdollisuus tehdä lisäkauppaa asiakkaanne kanssa välittömästi.

2

Tiedota asiakasta tulevista kampanjoistanne

Alennus on yksi suurimpia intressejä ostaa tuote tai palvelu välittömästi.

Sähköpostiviesti on kätevä tapa herättää asiakkaittenne kiinnostus kampanjaa kohtaan ja tekemään ostoksianne yrityksessänne. Sähköpostimarkkinoinnilla tiedote voidaan lähettää kätevästi koko asiakaskunnallenne.

3

Sähköpostimarkkinointi on kustannustehokasta

Sähköpostimarkkinointi itsessään on erittäin helppoa ja nopeaa. Käytännössä kulut mainoksesta koostuvat ainoastaan kampanjan ja viestin suunnittelusta. Itse sähköpostien määrällä ei ole kustannuksellisesti väliä. Lähetät sitten muutaman tai tuhat viestiä hinta viestille on sama.

Lämmitä liidejä

Sähköpostilistallanne uudet asiakkaat saavat tietoa yrityksestänne.

Sitouta asiakkaat

Esittele uusia palveluitanne ja lisää kaupan määrää.

Hanki suosituksia

Asiakkaat ovat parhaita suosittelijoita ja auttavat asiakashankinnassa.

Nosta asiakaskokemusta

Oikein kohdennetut sähköpostit parantavat asiakaskokemusta.

Miksi sähköpostimarkkinointi kannattaa?

Sähköpostimarkkinoinnilla ansaitset asiakkaanne huomion yritykseenne.

 

Sähköpostimarkkinointia pystytään mittaamaan ROI-arvolla. ROI-avo (Return On Investment) tarkoittaa suomeksi sanottuna sitä kuinka monta euroa markkinointiin laitettava euro tuottaa.

Tutkimuksien mukaan sähköpostimarkkinoinnin ROI-arvo on noin 3800 %. Tämä tarkoittaa että jos satsaatte 1 € sähköpostimarkkinointiin, niin se antaa 1 € takaisin teille 38 eurona.

 

Tämä esimerkki on hieman karrikoidusti esitetty, mutta periaatteen tasolla se on täysin paikkaansa pitävä.

 

Jotta esimerkin mukaiseen tavoitteeseen päästäisiin sähköpostimarkkinointi tulee kuitenkin toteuttaa huolella ja suunnitellusti. Tärkeintä on että sähköpostilistanne ja viestinne on kohdennettu oikein ja listanne on relevantti.

sähköpostimarkkinointi
Miten voimme palvella?

Ota yhteyttä meihin, niin kerromme teille lisää!